Powered By Blogger

Wednesday 25 July 2012

salam ramdhan

Assalamualaikum dan salam ramadhan
Ramdhan menjelma lagi..syukur ke hadrat ilahi kerana menemukan kita dgn bulan ramadhan pada tahun nie..banyak kebaikan di bulan yang mulia nie..mari la kita merebut peluang nie kerana kita tidak tahu sama ada kita berpeluang lagi atau tidak utk berjumpa bulan ramadhan pada tahun hadapan..
Beberapa hari sebelum ramadhan dan beberapa hari selepas ramadhan yang jumlah semua nya 2 mggu amat memeritkan bagu diri aku..setelah sekian lame bergembira tiba kali nie aku terpakse memendam rase yang tak tahu kemana harus aku luah kn..perasaan aku ibarat tak mampu di bendung lagi..sedih,sayu,termenung dan macam2 lagi…kita selalu dgr bila seseorang itu tiada bru kita merasakan penting nya dia dalam hidup kita…slame nie bukan aku tak menghargai ape yang aku dapat..mungkin sudah lame aku mengecapi hidup dengan rse gembira..
Tapi mungkin ini masa yang terbaik utk “berehat sebentar”..sebelum nie ade yang minta berehat tapi ade yang tak sependapat..tapi kali nie tak kira sume bersependapat atau tidak..semua kne setuju sbb ape yang kita nk dan selalu kita minta kita akn dapat..ble mse nya kita tak thu..
Apa yang berlaku nie adalah kebaikan utk kita tp kenapa aty dan perasaan susah nk terima kenyataan..mungkin ini yang tebaik utk masa depan kita..walau apa pun hati terpakse merelakan pemergian nya..anggap la ini 1 kebaikan di masa akan datang..aku berharap agar pemergian nya akn  membawa rahmat dalam kehidupan kami dan semoga cita2 yang diimpikan akan terlaksana dengan jaya nya..
“ya allah kau capaikan la cita2 kami..amin”
Sekian..wassalam
~selamat menyambut bulan ramadhan al mubarak~

No comments:

Post a Comment