Powered By Blogger

Wednesday 26 September 2012

preve vs lagenda

assalamualaikum.
syukur ke hadrat ilahi di atas limpah kunia Nya..

hari nie aku nk cerita psl kereta preve vs lagenda..hahaha..nie bkn pertandingan..jgn la salah fhm..kete lwn moto..confirm la moto kalah..laen la kalau moto tu yg valentino rossi pakai..bleh la lumba dgn kete..nie 2 cerita yg berbeza..first aku nk cerita psl kereta preve n lps tu bru lagenda..

cerita dy mcm nie..korang thu kn prreve kereta terbaru keluaran proton..aku agk dh lbh 6 bln la kereta tu keluar kt pasaran..nk di jadi kn cerita la..sepanjang aku ulang alik dr segamat ke klang sejauh hampir 200 km blom pernah aku tgk kereta preve kt highway utara selatan tu..yg aku pernah tgk nye kt segamat..tu pom sebijik je..org kt kawasan rumah aku bli..nmpk la jgk kadang2..setelah sekian lame aku memerhati akhir nya aku dpt la jgk tgk kereta preve berjalan megah di highway utara selatan..bernombor pendaftaran BLS ****..ape sudah jd dgn proton preve sbnr nya???sme2 la kite tgk kemajuan preve..hehe

nie cite psl leganda aku plk..moto lagenda aku la..moto aku nie wane hijau..nom plat BJE ***..agk2 dh lme kn..dgn moto nie la aku ulang alik segamat klang..boleh tahan jgk..yg aku tak ske psl moto nie time naek bukit..tgh syok2 laju time naik bukit mula jd slow..skt aty btol..ade idea tak nk bt mcm mane biar kalajuan moto aku tu maintain je ble naek bukit,,mksd aku takde la maintain je tnpa perlu pulas..msalah nya kalau bwk 110 time naek bukit trun jd 80..terasa perlahan nye..tp la kn moto aku nie dlm la ambk mase 3 jam nk smpai klang dr segamat..bleh than la jgk..harap lps nie bleh smpai 2 jam la plk dr segamat ke klang..tu pom kne pkai CBR la..hehehe


                                                     nie la kereta preve kalau korang nk thu..




nie contoh moto aku tapi bkn moto aku..aku search kt google nie..aku pakai spot rim..wane same la..





nie moto CBR 500 yg aku ckp td..kalau pkai moto nie bleh la smpai 2 jam..hehehe

sekian terima kasih..


No comments:

Post a Comment