Powered By Blogger

Friday 25 November 2011

Pengalaman pertama

Selamat petang kepada semua manusia di dunia ini yang tempat dia petang pada waktu ini.

Hari nie tempat aku duduk di turuni hujan..may be sebab hujung tahun biasa la musim hujan kn..majoriti tempat dalam Malaysia nie kalau hujung tahun mesti hujan terutama sekali bagi mereka yang tinggal  di sebelah pantai timur..benda nie dh taka sing lagi bagi mereka..tapi kali nie aku bukan nak cerita psl hujan la..aku nak cerita psl pengalaman pertama..

Kehidupan kita kat dunia nie akn lebih maju dgn ade nya pengalaman. Pengalaman mengajar kita ape itu erti kehidupan..dgn pengalaman jiga mampu membuat kita berfikir secara matang dan terus matang..
Pelbagai perasaan akn tmbul dlm diri seseorang apabila mereka perlu menempuh sesuatu perkara itu tanpa sebarang pengalaman..pelbagai andaian juga tergambar dalam kotak pemikiran mereka..adakah bnde yg aku bt nie betul?,mampu kah aku harungi nya?,bersediakah aku untuk berdepan dgn semua nie?, dan bermacam lagi andaian yang akn muncul..pengalaman pertama amat lah penting bg diri seseorg kerana bermula dari situ lah kita akn belajar untuk melakukan nya dgn lebih baik pada masa hadapan kerana maybe pengalaman pertama kita tidak dapat memuaskan hati semua pihak tapi kita sudah berjaya mengatasi semua perasaan negative yang datang kepada kita sebelum daripada itu..

Kita harus berani, yakin dan sentisa positif untuk hadapi pengalaman pertama..kita akn berasa lapang dan ingin lakukna nya lagi apabila kita berjaya mengharungi pengalaman pertama dgn jaya nya..

Sekian terima kasih..

Credit to Nur Hayati kerana banyak memberi semagat di kala aku memerlukan..

No comments:

Post a Comment